Een aantal leden van het ComeniusNetwerk en van De Jonge Akademie pleit voor meer mogelijkheden voor wetenschappers die carrière willen maken in het academisch onderwijs.
NRC heeft 24 juni een opiniestuk gepubliceerd van De Jonge Akademie en het ComeniusNetwerk. Beide organisaties pleiten voor een grotere waardering van het docentschap, in het bijzonder op universiteiten. Daar is het nog gebruikelijk medewerkers meer te waarderen omwille van hun onderzoek. De twee organisaties vinden dat doceren ook aan universiteiten een volwaardige carrièreperspectief moet worden. Er zouden functies moeten worden gecreëerd waarin het geven van onderwijs de hoofdzaak is.
Het volledige opiniestuk vindt u op deze NRC-blog over onderwijs: 'Maak van goed onderwijs een academisch specialisme', NRC, 24 juni 2019
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.